dimecres, 6 de novembre del 2013

AVALUACIÓ INICIAL

QUESTIONS DE DESENVOLUPAMENT BREU


1.     ¿Creus que el progrés en el coneixement tecnològic i científic determina i garanteix el progrés econòmic i social? Contesta clarament i justifica la resposta.

Si, ho crec. Avui es poden fer infinitat de coses que només fa 20 anys eren inimaginables i amb molta agilitat i rapidesa; estudiar a la universitat des de casa, o des del tren mentre vas a treballar només n’és una d’elles... Els beneficis d’aquest progrés es troben en tots els àmbits medicina, benestar a les llars i qualitat de vida en definitiva

2.     ¿Estàs d’acord en què la constant fonamentació científica de les diferents tecnologies és garantia de la neutralitat ideològica d’aquestes tecnologies? Què en penses?

No hi crec amb la neutralitat ideològica, tota ideologia està emmarcada dins de corrents de pensament diversos als quals ens “adscrivim” en funció d’interessos i necessitats personals (socials, econòmiques...). Les persones som els que fonamentem el que sigui, per tant la fonamentació científica de les tecnològica no crec que pugui ser neutral

3.     Expressa el teu grau d’acord: Tenir present les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) abans, durant i després de qualsevol activitat d’ensenyament-aprenentatge és un requisit indispensable actualment.

Molt d’acord a secundària, d’acord a primària i s’ha de tenir present a infantil. Cal no oblidar que existeix un món real que precedeix al virtual que conté molta informació i la capacitat d’accedir a la realitat que tenen els alumnes a les diferents edats. (no hi ha milions de processos a fer a P3 abans d’entestar-nos davant d’una PDI??) una mica si, però sense exagerar!


4.     ¿Quines són les causes que originen els profunds canvis que estem patint en tots els àmbits en els darrers anys?

La necessitat de cercar noves formes de relació que renovin les que van quedant arcaiques i amb mancances i el desconcert que suposa l’assaig-error en provar formes noves que puguin arribar a satisfer de manera global

5.     Defineix en una frase i digues quin és l’objecte d’estudi, en una segona frase, de la Tecnologia Educativa

Aquella tecnologia que resulta funcional per educar, és a dir, útil en els aprenentatges dels alumnes. El seu objecte d’estudi

6.     Posa un exemple de transmissió de coneixement i un altre de construcció del coneixement

Transmissió del coneixement: el mestre o el llibre expliquen a l’alumne com es fa o com és una cosa, l’alumne rep passivament aquesta informació i fa , o no, l’esforç de memoritzar-la,.
Construcció del coneixement: L’alumne manipula, observa, experimenta, compara... sol o amb companys i arriba a conclusions i al saber a partir de la seva acció o bé de la comprensió de l’acció col·lectiva, la comprensió és l’ampliació d’esquemes de coneixement adquirits anteriorment en tant que els nous s’hi relacionen .

7.     Expressa el teu grau d’acord amb la següent afirmació i argumenta el perquè: “El context és part del coneixement que la persona utilitza per tal d'explicar i donar sentit a una idea".

Molt d’acord. Aprendre a llegir en el context d’una tribu de l’Amazones no pot tenir el sentit que té fer-ho en la nostra societat, on llegir és del tot funcional en un món on el llenguatge escrit apareix per tot arreu. Tot té o perd sentit en funció del context.

8.     ¿Has pensat en la possibilitat d’adaptar l’entorn de la UOC a les teves necessitats i les dels teus companys i professors (opció Personalitza)? Inclusió del missatge al qual es respon (el lector tindrà una idea del que origina i els detalls del teu missatge), número de missatges visualitzats en les bústies compartides (útil quan hi ha molta comunicació a algunes bústies), signatura de correu (per facilitar la comunicació i  posar a un clic de distància altres mitjans de comunicació teus...?

No he pensat en fer-ho perquè tinc bastantes dificultats en aprendre a fer certes coses amb l’ordinador; necessito molt de suport per anar fent algunes coses que m’agradaria fer o que he vist que altres fan, o bé conèixer possibilitats de fer coses que ni se m’han passat pel cap. Vaig escassa de temps i el que més em costa, si ja me’n vaig sortint acabo aparcant-ho o deixant-ho en darrer terme. Tots aquests exemples que surten a la pregunta no sabia ni que es podien fer, però he de dir que quan se m’ha posat a la barretina fer coses que mai havia fet abans, amb algunes instruccions bàsiques i 4 recomanacions que m’ha donat algun company i hores de “trasteig” al final ho he aconseguit!

9.     Comptes amb els coneixements previs que el Pla docent indica per poder ser eficaç durant el desenvolupament de l’assignatura? Fins a quin punt? Pots instal·lar programari, iniciar l’exploració de nou programari pel teu compte, gestionar arxius i comptes amb una actitud positiva cap a web 2.0? Ets capaç de llegir en pantalla (buscar paraules, fer servir l’índex amb hipervincles, moure’t en el document...? i mantenir uns apunts digitals on acumulis la informació de diferents fonts?

Si que me’n vaig sortint, a vegades més torpement que amb soltura... El que no sé fer són els apunts digitals amb informació de diferents fonts, només carpetes amb arxius desats i classificats.


10. Situa’t de 0 a 10 (0 gens d’acord 10 molt d’acord)

TE2) L’objecte principal de la Tecnologia Educativa és oferir un bon ventall de tècniques per als docents:  4  (i per als alumnes)
CC2) Aprenc tant dels companys com dels materials i consultors: 9
TC1) Els professionals de l’educació han de ser competents en les tècniques que asseguren la correcta transmissió del coneixement : 5
DT2) La tecnologia es basa en la ciència per la qual cosa és neutral en relació a prejudicis, valors i actituds: 8
CC1) Les aules de la UOC són una comunitat d’aprenentatge: 6
DU2) Els debats virtuals suposen perdre força hores amb poc benefici personal: 5
TE1) La Tecnologia Educativa per a psicopedagogs consisteix en assegurar un bon domini de les TIC: 4
DU1) Els debats a la UOC poden millorar moltíssim: 5
TC2) Les TIC són necessàries per transmetre els continguts als alumnes: 4
DT1) El canvi tecnològic determina el canvi social: 7


11. Comenta el teu grau de compromís en relació als coneixements previs   que has reflectit en aquest document. Fins a quin punt creus que els defensaries davant d’un tribunal? Creus que poden canviar els teus esquemes en un futur proper?
He respost honestament el que crec en cada qüestió per tant ho defensaria en un tribunal, és més, en l’apartat on només s’havia de posar una valoració numèrica de l’1 al 10 m’he quedat amb les ganes de dir el perquè d’aquella puntuació. També és cert que no em sento en absolut experta, ans al contrari, sóc molt conscient de les meves limitacions, per tant crec que probablement després d’un semestre d’estudi algunes concepcions variaran i podré fer més afirmacions amb coneixement de causa o parlar amb una mica més de propietat.


Quines primeres impressions reps en realitzar aquesta primera activitat?
La primera impressió ha estat una mica desconcertant en tant que jo m’havia imaginat una assignatura on aprendríem a utilitzar programes que resultarien útils per ser utilitzats pels alumnes a les aules però veig que es barregen conceptes com societat, progrés econòmic i social... i això em fa pensar en que el camí que seguirà l’assignatura no és el que m’havia imaginat. La sensació que tinc ara mateix és tant d’incertesa com de curiositat.











Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada