Acabada
l’assignatura m’agradaria fer una reflexió final sobre el canvi conceptual que
he experimentat en relació a l’EDUCACIÓ...
Aquest cop valoro quina ha estat la magnitud
del propi canvi conceptual fent una comparativa entre les puntuacions que vaig
posar a les preguntes de l’avaini relacionades amb educació i la que posaria
actualment basant-me en com entenc ara que ha de ser
l’educació:
TE2) L’objecte principal de la Tecnologia
Educativa és oferir un bon ventall de tècniques per als docents: Li vaig
atorgar un 4 considerant que també havien de ser per als alumnes, no tan sols
per als docents. En el moment present em radicalitzo i entenc que aquestes
tècniques han de ser per als alumnes i només per als alumnes ja que són els
constructors del propi procés d’aprenentatge i li atorgo un 0.
CC2) Aprenc tant
dels companys com dels materials i consultors: Li vaig atorgar un 9
i em mantinc o fins i tot li atorgo un 10. La cerca de solucions a problemes
entre companys porta molt més a una reflexió profunda i per tant a
l’aprenentatge significatiu que la simple lectura per atenta que aquesta sigui.
Cal implicar-se per modificar un esquema, la lectura et dóna un esquema fet que
no és teu, només es pot memoritzar, ja no es pot elaborar.
TC1) Els professionals de
l’educació han de ser competents en les tècniques que asseguren la correcta
transmissió del coneixement : Li vaig donar un 5, ara li dono un 0, en el que
hem de ser competents els docents és en oferir situacions d’aprenentatge riques
i diverses perquè els alumnes puguin adquirir coneixements per si mateixos.
DT2) La tecnologia es basa
en la ciència per la qual cosa és neutral en relació a prejudicis, valors i
actituds: Li vaig donar un 8, ara li dono un 0, ho he explicat quan
descrivia la part del mapa referent a la ciència.
CC1) Les aules de
la UOC són una comunitat d’aprenentatge: Li vaig donar un 6 i
ara li dono un 2. Ho haurien de ser, però per pròpia experiència considero que,
de moment, només ho són en aquesta assignatura.
DU2) Els debats virtuals
suposen perdre força hores amb poc benefici personal:
Em mantinc amb el 5 inicial, tot depèn de com estiguin enfocats, en la majoria
dels casos si, es perden hores amb poc benefici.
TE1) La Tecnologia
Educativa per a psicopedagogs consisteix en assegurar un bon domini de les TIC: li vaig
donar un 4 i ara li dono un 0, la Tecnologia Educativa per a un psicopedagog
hauria de ser aquella que li permet incorporar les eines i de les estratègies
d’aprenentatge de les TIC per a la implementació de situacions d’aprenentatge
que es basin en la participació activa dels alumnes i que per tant possibilitin
l’aprenentatge significatiu.
DU1) Els debats a
la UOC poden millorar moltíssim: Li vaig donar un 5 i ara li dono un 10, i
tant que poden milorar!
TC2) Les TIC són
necessàries per transmetre els continguts als alumnes: li vaig donar un 4 i
ara un 0 les TIC són necessàries per crear situacions mediades d’aprenentatge
significatiu, els continguts són coneixement i no es poden transmetre,
cadascú l’ha d’adquirir.
DT1) El canvi
tecnològic determina el canvi social: Li vaig donar un 7 i ara un 0, ho he
explicat en la part del mapa relacionada amb tecnologia, es determinen
mútuament.
Si prenem com a premissa la variació que hi ha hagut en les
puntuacions atorgades en cada pregunta en el moment de l’avaluació inicial i
l’atorgada en el moment actual,certament, la magnitud del canvi ha estat
molt important.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada