dilluns, 6 de gener del 2014

AUTOAVALUACIÓ DE L'ACTIVITAT DE SÍNTESI EN FORMA DE CAS O HISTÒRIA


ENTREVISTADOR: Sobre l’activitat que vas dur a terme anteriorment, l’activitat de síntesi, em podries respondre a algunes preguntes?
ALUMNA: I tant encara la recordo m’hi vaig implicar molt!

ENTREVISTADOR: En l’activitat calia que fessis un mapa expresant les relacions CTS. Ho fas?
ALUMNA: Si, no només les CTS, també hi han representades al mapa tot de relacions entre aquests conceptes i el que realment ens interessa, l’educació.

ENTREVISTADOR: Valora fins a quin grau el mapa sintetitza, prioritza, s'estructura i s'adequa a l'enfocament de l'assignatura. Dones prou importància al corrent CTS i les seves conseqüències, prioritzes el constructivisme i aprenentatge significatiu, es veu la TE com a procés i no només com a producte, es destaca la importància de la SIC...
ALUMNA: Crec que s'hi adequa al màxim, el corrent CTS i les seves conseqüències estan ben expressats en el mapa. Igualment el constructivisme hi està molt desenvolupat, més que qualsevol altre concepte,  i també com té lloc l'aprenentatge significatiu té una especial prioritat.  En l'apartat del mapa dedicat al constructivisme apareix la TE en primer lloc com a procés mitjançant el qual s'aconsegueix aprenentatge significatiu. La Societat de la informació i coneixement és precisament el node principal, el més gran i el que reb i d'on surten més enllaços.

ENTREVISTADOR: Facilites i aprofundeixes en l'anàlisi i comparació dels dos models mentals inherents als dos moments d el teu aprenentatge personal. ¿Has fet servir algun aspecte d'avaluació dels exposats al material en web per als mapes conceptuals, "Cas 3, Classe de literatura britànica"? Quins?
ALUMNA: Tot el treball consisteix en una anàlisi profunda entre el model mental existent en el moment de l'avaluació inicial i el model mental actual. El treball es basa en el canvi conceptual que hi ha hagut i està degudament argumentat seguint el model de Toulmin. En l'apartat COMPARATIVA ENTRE MAPES, per comparar, he fet servir aspectes  de l'avaluació de mapes exposats en el material web especialment del "cas 3, classe de literatura britànica":  el nombre de nodes, el nombre de  proposicions, la posició central que cada proposició sigui clara i descriptiva,  cada concepte subordinat sigui més específic que el concepte superior, que la direcció dels enllaços tingui relació causal, que els enllaços siguin vàlids i sintetitzin la proposició, l'economitza d'enllaços i la seva coherència, la significativitat de les connexions i la correcció informativa de tota la xarxa del mapa.

ENTREVISTADOR: Fins a quin grau has comprès i fet servir els conceptes més importants vinculats al canvi conceptual? Ampliació o increment de conceptes (revisió), reestructuració o reorganització de conceptes (veritable canvi conceptual), complexificació, hipòtesis, arguments, canvis d'actitud, compromís conceptual previ davant l’experiència prèvia, compromís cognitiu amb l'aprenentatge, compromís metacognitiu, utilització de TIC, confrontació de models, activitats d’aplicació, contextualització, construcció, descobriment, consum d'un model...?
ALUMNA: Crec que el meu grau de comprensió dels conceptes vinculats al canvi conceptual és alt; de fet els he utilitzat gairebé tots ells al llarg del desenvolupament de l'informe i si és cert que el grau de comprensió és alt estaran expresats de forma coherent en el radactat.

ENTREVISTADOR: Sobre la teva comunicació i participació voluntària a l'aula: estàs facilitant el seguiment del fòrum (tema, carpetes, fil, claretat en la comunicació, ajudes als altres, aportació de recursos, ajuda al coneixement…)?
ALUMNA: Participo al fòrum, si algú té algun dubte i jo li puc explicar alguna cosa al respecte ho faig, a no sé que vegi que ja l'han respost tres persones, en aquest cas m'absting seria parlar per parlar, voler estar present perquè si, en algunes ocasions simplement no tinc la resposta, però si que cada dia el visito i he llegit tots els missatges, alguns m'han ajudat.

ENTREVISTADOR: Sobre el blog: l'has enllaçat bé, t'està ajudant a reflectir el teu aprenentatge de manera eficaç? Has revisat les teves afirmacions a l'avaluació inicial, per ex. respostes breu, preguntes trampa?
ALUMNA: Si, l'he enllaçat bé i s'obre en una finestra nova, això resulta molt còmode. Hi he anat penjant tot el que se’ns ha demanat  a l'assignatura i alguna coseta més que m’ha agradat compartir...  Resulta còmode tenir-ho tot en el bloc, disponible per ser revisat, i si, ho he revisat, fins ara sempre havia anat obrint diferents documents que tenia desats en carpetes diferents i de vegades no els tenia disponibles si no els duia al pen, amb el bloc aquest problema desapareix!

ENTREVISTADOR: Què creus que has de canviar o com has de continuar treballant per continuar aprenent?
ALUMNA: Certament l’aprenentatge no s’acaba quan acabes una assignatura, a vegades et serveix per fer una relació de coses que t’agradaria aprendre... crec que he de continuar treballant amb , com a mínim, les mateixes ganes. Si l'aprenentatge és a partir de l'activitat és significatiu i no resulta una càrrega , al contrari, complau i motiva.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada