ENTREVISTADOR: Sobre l’activitat que vas dur a terme
anteriorment, l’activitat de síntesi, em podries respondre a algunes preguntes?
ALUMNA: I tant encara la recordo m’hi vaig
implicar molt!
ENTREVISTADOR: En l’activitat calia que fessis un mapa expresant les relacions CTS. Ho
fas?
ALUMNA: Si, no només les CTS, també hi han
representades al mapa tot de relacions entre aquests conceptes i el que
realment ens interessa, l’educació.
ENTREVISTADOR: Valora fins a quin grau el mapa
sintetitza, prioritza, s'estructura i s'adequa a l'enfocament de l'assignatura.
Dones prou importància al corrent CTS i les seves conseqüències, prioritzes el
constructivisme i aprenentatge significatiu, es veu la TE com a procés i no
només com a producte, es destaca la importància de la SIC...
ALUMNA: Crec que s'hi adequa al màxim, el
corrent CTS i les seves conseqüències estan ben expressats en el mapa.
Igualment el constructivisme hi està molt desenvolupat, més que qualsevol altre
concepte, i també com té lloc
l'aprenentatge significatiu té una especial prioritat. En l'apartat del mapa dedicat al
constructivisme apareix la TE en primer lloc com a procés mitjançant el qual
s'aconsegueix aprenentatge significatiu. La Societat de la informació i
coneixement és precisament el node principal, el més gran i el que reb i d'on
surten més enllaços.
ENTREVISTADOR: Facilites i aprofundeixes en l'anàlisi
i comparació dels dos models mentals inherents als dos moments d el teu
aprenentatge personal. ¿Has fet servir algun aspecte d'avaluació dels exposats
al material en web per als mapes conceptuals, "Cas 3, Classe de literatura
britànica"? Quins?
ALUMNA: Tot el treball consisteix en una
anàlisi profunda entre el model mental existent en el moment de l'avaluació
inicial i el model mental actual. El treball es basa en el canvi conceptual que
hi ha hagut i està degudament argumentat seguint el model de Toulmin. En
l'apartat COMPARATIVA ENTRE MAPES, per comparar, he fet servir aspectes de l'avaluació de mapes exposats en el
material web especialment del "cas 3, classe de literatura
britànica": el nombre de nodes, el
nombre de proposicions, la posició
central que cada proposició sigui clara i descriptiva, cada concepte subordinat sigui més específic
que el concepte superior, que la direcció dels enllaços tingui relació causal,
que els enllaços siguin vàlids i sintetitzin la proposició, l'economitza
d'enllaços i la seva coherència, la significativitat de les connexions i la
correcció informativa de tota la xarxa del mapa.
ENTREVISTADOR: Fins a quin grau has comprès i fet servir
els conceptes més importants vinculats al canvi conceptual? Ampliació o
increment de conceptes (revisió), reestructuració o reorganització de conceptes
(veritable canvi conceptual), complexificació, hipòtesis, arguments, canvis
d'actitud, compromís conceptual previ davant l’experiència prèvia, compromís
cognitiu amb l'aprenentatge, compromís metacognitiu, utilització de TIC,
confrontació de models, activitats d’aplicació, contextualització, construcció,
descobriment, consum d'un model...?
ALUMNA: Crec que el meu grau de comprensió
dels conceptes vinculats al canvi conceptual és alt; de fet els he utilitzat
gairebé tots ells al llarg del desenvolupament de l'informe i si és cert que el
grau de comprensió és alt estaran expresats de forma coherent en el radactat.
ENTREVISTADOR: Sobre la teva comunicació i
participació voluntària a l'aula: estàs facilitant el seguiment del fòrum
(tema, carpetes, fil, claretat en la comunicació, ajudes als altres, aportació
de recursos, ajuda al coneixement…)?
ALUMNA: Participo al fòrum, si algú té algun
dubte i jo li puc explicar alguna cosa al respecte ho faig, a no sé que vegi
que ja l'han respost tres persones, en aquest cas m'absting seria parlar per
parlar, voler estar present perquè si, en algunes ocasions simplement no tinc
la resposta, però si que cada dia el visito i he llegit tots els missatges,
alguns m'han ajudat.
ENTREVISTADOR: Sobre el blog: l'has enllaçat bé,
t'està ajudant a reflectir el teu aprenentatge de manera eficaç? Has revisat
les teves afirmacions a l'avaluació inicial, per ex. respostes breu, preguntes
trampa?
ALUMNA: Si, l'he enllaçat bé i s'obre en una
finestra nova, això resulta molt còmode. Hi he anat penjant tot el que se’ns ha
demanat a l'assignatura i alguna coseta
més que m’ha agradat compartir... Resulta
còmode tenir-ho tot en el bloc, disponible per ser revisat, i si, ho he
revisat, fins ara sempre havia anat obrint diferents documents que tenia desats
en carpetes diferents i de vegades no els tenia disponibles si no els duia al
pen, amb el bloc aquest problema desapareix!
ENTREVISTADOR: Què creus que has de canviar o com has
de continuar treballant per continuar aprenent?
ALUMNA: Certament l’aprenentatge no s’acaba
quan acabes una assignatura, a vegades et serveix per fer una relació de coses
que t’agradaria aprendre... crec que he de continuar treballant amb , com a
mínim, les mateixes ganes. Si l'aprenentatge és a partir de l'activitat és
significatiu i no resulta una càrrega , al contrari, complau i motiva.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada