Considero que
en aquests centres es fa una tasca molt important d’ajuda a
necessitats específiques a nens i adolescents que no poden rebre
aquesta atenció tant individualitzada i terapèutica des de les
mateixes escoles. Intervenen en varietat de trastorns i ofereixen un
ajut incommensurable a alumnes que, per les seves particularitats,
presenten dificultats a l’escola.
És l’oportunitat de conèixer
diferents mètodes d’ajuda apropiats a diferents característiques
individuals.
QUÈ EM
PROPOSO DONCS...
Conèixer
el centre psicopedagògic i estar en situació de poder descriure’l
En aquesta fase em proposo situar-me i realitzar una primera valoració de necessitats conjuntament amb la responsable del centre i tot seguit començar a familiaritzar-me amb ell, ja sigui a partir de tot el recull d’informació extret de referents bibliogràfics i de les observacions del propi centre.
En aquesta fase em proposo situar-me i realitzar una primera valoració de necessitats conjuntament amb la responsable del centre i tot seguit començar a familiaritzar-me amb ell, ja sigui a partir de tot el recull d’informació extret de referents bibliogràfics i de les observacions del propi centre.
Hauré de:
Conèixer les diferents professionals del
centre.
Definir els objectius de les intervencions i les fases del pla de treball.
Conèixer l’àmbit de treball (materials emprats, els objectius específics, els alumnes amb necessitats educatives, els informes d’aquests alumnes…) i els recursos existents.
Conèixer la diagnosi feta en aquests alumnes i en el cas en concret que ens ocupa.
Definir els objectius de les intervencions i les fases del pla de treball.
Conèixer l’àmbit de treball (materials emprats, els objectius específics, els alumnes amb necessitats educatives, els informes d’aquests alumnes…) i els recursos existents.
Conèixer la diagnosi feta en aquests alumnes i en el cas en concret que ens ocupa.
Justificació:
És
imprescindible per a dur a terme un correcte procés d’intervenció
Conèixer
la programació de la reeducació pedagògica i observació d’algunes
intervencions.
El que em proposo en aquesta fase és tractar de veure la consistència teòrica i pràctica de la proposta metodològica duta a terme, és a dir si aquesta és coherent, si les diferents modalitats d’intervenció són variades i tenen en compte les especificats dels alumnes…
El que em proposo en aquesta fase és tractar de veure la consistència teòrica i pràctica de la proposta metodològica duta a terme, és a dir si aquesta és coherent, si les diferents modalitats d’intervenció són variades i tenen en compte les especificats dels alumnes…
Hauré de:
Conèixer les metodologies
d’intervenció al centre segons les necessitats dels
alumnes.
Observar per tal de conèixer les respostes a les següents preguntes: Què s’està fent al centre? Com? Quan? Per què? Amb qui?
Observar per tal de conèixer les respostes a les següents preguntes: Què s’està fent al centre? Com? Quan? Per què? Amb qui?
Justificació: Crec que és molt important
per tal de conèixer la filosofia del centre i poder adaptar-me a
ella.
METODOLOGIA
Fer una revisió de la
programació de la reeducació pedagògica per treballar amb
l’alumnat del centre.
Revisió i lectura de materials
bibliogràfics.
Observacions sistemàtiques en el centre i recollida d’informacions on es duu a terme la reeducació i la prèvia preparació de les sessions.
Observacions sistemàtiques en el centre i recollida d’informacions on es duu a terme la reeducació i la prèvia preparació de les sessions.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada