diumenge, 25 d’octubre del 2015

OBJECTIUS QUE EM PROPOSO

Considero que en aquests centres es fa una tasca molt important d’ajuda a necessitats específiques a nens i adolescents que no poden rebre aquesta atenció tant individualitzada i terapèutica des de les mateixes escoles. Intervenen en varietat de trastorns i ofereixen un ajut incommensurable a alumnes que, per les seves particularitats, presenten dificultats a l’escola.
És l’oportunitat de conèixer diferents mètodes d’ajuda apropiats a diferents característiques individuals.

QUÈ EM PROPOSO DONCS...

Conèixer el centre psicopedagògic i estar en situació de poder descriure’l
En aquesta fase em proposo situar-me i realitzar una primera valoració de necessitats conjuntament amb la responsable del centre i tot seguit començar a familiaritzar-me amb ell, ja sigui a partir de tot el recull d’informació extret de referents bibliogràfics i de les observacions del propi centre.

Hauré de:
Conèixer les diferents  professionals del centre.
Definir els objectius de les intervencions i les fases del pla de treball.
Conèixer l’àmbit de treball (materials emprats, els objectius específics, els alumnes amb necessitats educatives, els informes d’aquests alumnes…) i els recursos existents.
Conèixer la diagnosi feta en aquests alumnes i en el cas en concret que ens ocupa.

Justificació: És imprescindible per a dur a terme un correcte procés d’intervenció

Conèixer la programació de la reeducació pedagògica i observació d’algunes intervencions.
El que em proposo en aquesta fase és tractar de veure la consistència teòrica i pràctica de la proposta metodològica duta a terme, és a dir si aquesta és coherent, si les diferents modalitats d’intervenció són variades i tenen en compte les especificats dels alumnes…

Hauré de:
Conèixer les metodologies d’intervenció al centre segons les necessitats dels alumnes.
Observar per tal de conèixer les respostes a les següents preguntes: Què s’està fent al centre?
Com? Quan? Per què? Amb qui?

JustificacióCrec que és molt important per tal de conèixer la filosofia del centre i poder adaptar-me a ella.

METODOLOGIA
Fer una revisió de la programació de la reeducació pedagògica per treballar amb l’alumnat del centre.
Revisió i lectura de materials bibliogràfics.
Observacions sistemàtiques en el centre i recollida d’informacions on es duu a terme la reeducació i la prèvia preparació de les sessions.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada