QUE HE FET AQUEST MES
D'OCTUBRE?
PLANNING DE PRÀCTICUM
El plànning inicial era que jo assistís al centre els dilluns i els dijous. Així que vaig començar en dijous 9, i com que el dilluns següent era festiu aquella setmana hi vaig anar en dimarts i en dijous...
El plànning inicial era que jo assistís al centre els dilluns i els dijous. Així que vaig començar en dijous 9, i com que el dilluns següent era festiu aquella setmana hi vaig anar en dimarts i en dijous...
El primer dia que vaig
arribar la tutora em tenia preparades una sèrie de preguntes,
relacionades amb la tasca que està duent a terme al centre, tant
ella com les demés professionals que hi treballen...
Com tota bona tutora el
que pretenia amb aquestes preguntes era fer una Avaluació Inicial
dels meus coneixements. Em va demanar que les respongués sense
consultar cap bibliografia... i així ho vaig fer. Les preguntes en
qüestió eren les següents:


Tres quarts d'hora
després ja vaig passar a les seves sessions de reeducació. Aquell
dia vaig tenir l'oportunitat de veure el treball de consciència
fonològica que feia amb una nena de primer de primària i després
vaig poder estar amb una de les logopedes i una nena de 4t
d'ESO amb Trastorn Generalitzat del Desenvolupament.
A la primera he tingut
l'oportunitat de seguir-la en una altra sessió, però la segona es
va mostrar molt vergonyosa i angoixada amb la meva presència, es
tracta d'una nena a la que li costa molt establir relacions, ja va
costar que arribés a tenir confiança amb la seva logopeda... i la
meva tutora i la logopeda van valorar que la meva presència en les
sessions que se li destinaven hauria estat contraproduent (hi estic
totalment d'acord, no sóc al centre per entorpir ni fer sentir
malament a ningú!)
En el transcurs d'aquesta setmana jo ja anava enfilant la PAC1; el meu inici de pràctiques al centre era molt recent, suficient per veure una mica l'actuació de la tutora i la logopeda amb els alumnes, però em calia més informació de la part organitzativa. La meva tutora no va tenir cap inconvenient a quedar-se una estona, en finalitzar les sessions i respondrem a totes les preguntes que li vaig fer.
CANVI DE PLANS
Per la setmana del 19,
la meva tutora em va proposar un canvi de dies. Havia estat pensant
amb els alumnes que acudeixen a les sessions de cada dia i li va
semblar més apropiat que seguís a uns alumnes concrets; els del
dilluns, atesos per la psicologa 2, professional a la que la meva
tutora admira pel seu saber fer, i els del dimarts per ella mateixa
(així que tinc l'oportunitat de seguir dos estils diferents de
treballar..)
VAIG SEGUINT LA REEDUCACIÓ D'ALGUNS ALUMNES...
Fonamentalment aquests
dies he seguit a nens i nenes de diverses edats amb dislèxia,
disgrafia, i un d'ells amb TDAH associat. Més endavant penjaré
evidències del treball dut a terme, materials emprats, activitats
seleccionades...
La meva tutora m'ha deixat llegir els informes psicopedagògics de tots aquests nens. Bona part del treball que es fa està basada en les potencialitats i febleses que descriuen aquests informes, però m'he adonat que hi ha informacions que no sé interpretar; ja tinc un altre objectiu a assolir!
Una altra nena que he començat a seguir és la L, aquesta assistirà quinzenalment; mostra dificultat lectora, lentitud i manca de comprensió. És a tercer de primària, i tot i que als informes de l'escola sempre s'ha fet incís en la dificultat que s'observa en ella mai s'havia posat fil a l'agulla per pal.liar aquesta dificultat.
La L ha començat al centre Lexis el mateix dia que jo les meves pràctiques. Ha vingut per iniciativa dels seus pares i, a diferència dels altres alumnes que he vist, no ve amb un informe de cap altre professional.
La meva tutora és qui n'ha iniciat una valoració. Encara està en procés.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada