diumenge, 22 de novembre del 2015

ACTIVITATS PER A TREBALLAR ELS CONTINGUTS DE LA REEDUCACIÓ

De la missió de la que us vaig parlar que té la Monserrat al centre se'n desprenen una sèrie d'accions:


FINALITATS QUE ES DESPRENEN DE LA MISSIÓ
TASQUES RELACIONADES AMB LA FINALITAT
1. Procés diagnòstic de les dificultats o possibles trastorns que presenta l’infant.
·          - Anàlisi previ del problema i presa de decisions sobre el que cal fer.
·          - Observació de l’infant en el procés de resolució de tasques determinades.
·          - Passació proves diagnòstiques per detectar si existeix alguna dificultat o trastorn d’aprenentatge, si s’escau.
·          - Analisi i retorn dels resultats a la família.
2. Atenció individualitzada amb els infants/joves esdevenint la persona de referència del centre.
- Seqüenciació de les actuacions a seguir en funció de les necessitats de cada infant/jove.

3. Oferir suport i assessorament al personal del centre i als tutors/es de les escoles i pares.
·          - Comunicació diària i contínua i coordinacions de periodicitat mensual amb les treballadores del centre.
·          - Coordinacions periòdiques amb els tutors de cada infant.
·          - Reunions amb periodicitat flexible, segons necessitats, entre la resta de professionals del centre, les tutores de les escoles i pares.
4. Fer de nexe d’unió entre els diferents agents dels diversos nínxols ecològics on es desenvolupa cada infant/jove.
- Contacte permanent amb les famílies dels infants atesos.
- Elabora i supervisa els informes de capacitats dels infants, així com els informes d’entrada i sortida del centre Lexis.
- Es coordina amb EAPS i tutors/es dels infants/joves atesos.
5. Vetllar per l’acompliment dels objectius pedagògics proposats pel Centre Lexis.
- Promoció de l’aprenentatge, donant un èmfasi especial als processos psicològics implicats.
- Seguiment i avaluació del Pla de treball Individualitzat proposant estratègies de millora, si s’escau.


Les meves pràctiques es circumscriuen a la finalitat 2 "Atenció individualitzada amb els infants/joves esdevenint la persona de referència del centre".
M'està agradant molt i realment tinc la sensació d'estar aprenent quan vaig ampliant l'arxiu de recursos pràctics per ajudar a nens i nenes amb unes característiques determinades, sempre havia tyrobat a faltar en el pla d'estudis de psicopedagogia una assignatura que en oferís la possibilitat d'ampliar els coneixements en aquest sentit (sembla que les logopedes i altres professionals del centre on faig les pràctiques opinen igual i opinen que quan t'inicies en la professió t'has de "buscar la vida en aquest sentit". El centre Lèxis m'ofereix la possibilitat de començar a tenir una mica de "combustible" per iniciar-me en aquesta vida del psicopedagog...
L'objectiu d'aquesta entrada és compartir amb vosaltres un seguit d'activitats que s'estan duen a terme per a donar resposta a les necessitats dels infants atesos i directament relacionades amb els continguts que es treballen amb ells.
Pretén ser un petit recull, a mode d'exemple del tipus d'activitats que mica en mica els van ajudant a superar les dificultats que presenten.
 
EXEMPLES D'ACTIVITATS PER AL FOMENT DE LA CONSCIÈNCIA FONOLÒGICA:


forma paraules amb les lletres que disposes. Les lletres puntuen!
 
tot i que aquesta també seria vàlida per a la millora de la lectura per ruta fonològica...

 LES RIMES, UN ALTRE RECURS PER AL TREBALL DE LA CONSCIÈNCIA FONOLÒGICA.
gos sona com ós

                                        I UN MEMO DE PARAULES QUE RIMEN...






D'aquest joc se'n poden desprendre moltes d'altres activitats per a treballar altres objectius com l'ortografia, els grafismes...
- Forma frases amb les dues paraules de cada rima (juguem les tres i el nombre de paraules de cada frase puntua...)

canviant un so varia el significat...



LA SÍL.LABA TÒNICA (una de les grans dificultats dels dislèxics)


troba més paraules dins d'aquesta
forma paraules que continguin aquestes síl.labes

separa la paraula per síl.labes

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada