FINALITATS QUE ES DESPRENEN DE LA MISSIÓ
|
TASQUES RELACIONADES AMB LA FINALITAT
|
1. Procés diagnòstic de les dificultats o possibles
trastorns que presenta l’infant.
|
·
- Anàlisi previ del
problema i presa de decisions sobre el que cal fer.
·
- Observació de l’infant
en el procés de resolució de tasques determinades.
·
- Passació proves
diagnòstiques per detectar si existeix alguna dificultat o trastorn
d’aprenentatge, si s’escau.
·
- Analisi i retorn dels
resultats a la família.
|
2. Atenció individualitzada amb els infants/joves esdevenint la
persona de referència del centre.
|
- Seqüenciació de les actuacions a seguir en funció de
les necessitats de cada infant/jove.
|
3. Oferir suport i assessorament al personal del
centre i als tutors/es de les escoles i pares.
|
·
- Comunicació diària i
contínua i coordinacions de periodicitat
mensual amb les treballadores del centre.
·
- Coordinacions
periòdiques amb els tutors de cada infant.
·
- Reunions
amb periodicitat flexible, segons necessitats, entre la resta de
professionals del centre, les tutores de les escoles i pares.
|
4. Fer de nexe d’unió entre els diferents agents dels diversos
nínxols ecològics on es desenvolupa cada infant/jove.
|
- Contacte permanent amb les famílies dels infants atesos.
- Elabora i supervisa els informes de capacitats dels
infants, així com els informes d’entrada i sortida del centre Lexis.
- Es coordina amb EAPS i tutors/es dels infants/joves
atesos.
|
5. Vetllar per l’acompliment dels objectius pedagògics
proposats pel Centre Lexis.
|
- Promoció de l’aprenentatge, donant un èmfasi especial
als processos psicològics implicats.
- Seguiment i avaluació del Pla de treball Individualitzat proposant estratègies de millora, si
s’escau.
|
Les meves pràctiques es circumscriuen a la finalitat 2 "Atenció individualitzada amb els infants/joves esdevenint la
persona de referència del centre".
M'està agradant molt i realment tinc la sensació d'estar aprenent quan vaig ampliant l'arxiu de recursos pràctics per ajudar a nens i nenes amb unes característiques determinades, sempre havia tyrobat a faltar en el pla d'estudis de psicopedagogia una assignatura que en oferís la possibilitat d'ampliar els coneixements en aquest sentit (sembla que les logopedes i altres professionals del centre on faig les pràctiques opinen igual i opinen que quan t'inicies en la professió t'has de "buscar la vida en aquest sentit". El centre Lèxis m'ofereix la possibilitat de començar a tenir una mica de "combustible" per iniciar-me en aquesta vida del psicopedagog...
L'objectiu d'aquesta entrada és compartir amb vosaltres un seguit d'activitats que s'estan duen a terme per a donar resposta a les necessitats dels infants atesos i directament relacionades amb els continguts que es treballen amb ells.
Pretén ser un petit recull, a mode d'exemple del tipus d'activitats que mica en mica els van ajudant a superar les dificultats que presenten.
EXEMPLES D'ACTIVITATS PER AL FOMENT DE LA CONSCIÈNCIA FONOLÒGICA:
![]() |
forma paraules amb les lletres que disposes. Les lletres puntuen! |
![]() |
tot i que aquesta també seria vàlida per a la millora de la lectura per ruta fonològica... |
LES RIMES, UN ALTRE RECURS PER AL TREBALL DE LA CONSCIÈNCIA FONOLÒGICA.
![]() |
gos sona com ós |
I UN MEMO DE PARAULES QUE RIMEN...
D'aquest joc se'n poden desprendre moltes d'altres activitats per a treballar altres objectius com l'ortografia, els grafismes...
- Forma frases amb les dues paraules de cada rima (juguem les tres i el nombre de paraules de cada frase puntua...)
![]() |
canviant un so varia el significat... |
LA SÍL.LABA TÒNICA (una de les grans dificultats dels dislèxics)
![]() |
troba més paraules dins d'aquesta |
![]() |
forma paraules que continguin aquestes síl.labes |
![]() | |
separa la paraula per síl.labes |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada