diumenge, 22 de novembre del 2015

EXEMPLES D'ACTIVITATS PER AL FOMENT DE LA LECTURA PER RUTA GLOBAL

Aquesta mateixa activitat l'he posada com a exemple per a treballar la consciència i la ruta fonològica, pero si utilitzem paraules que el nen/ té molt ben integrades i juguem amb el temps d'exposició de la pantalla també la podem utilitzar per la ruta fonològica

PERQUÈ EL TREBALL DE LA RUTA GLOBAL?
El reconeixement de paraules en textos sense haver de recórrer a la descodificació grafema-fonema agilitza molt la lectura, permet augmentar la velocitat, i això incideix directament en la comprensió...

L'objectiu doncs és, que cada alumne, pugui automatitzar la lectura d'un nombre el màxim d'alt possible de paraules d'ús freqüent, és a dir, que sovint les trobarà en textos, i com més gran tingui l'arxiu de paraules de lectura automatitzada, més fluïda i comprensiva serà la lectura.

Per a aquest objectiu he vist emprar llistats de paraules que es van llegint periòdicament: 


un altre objectiu d'aquests llistats és integrar l'ortografia d'aquestes paraules
 Amb l'ordinador... sempre és un recus més motivador i més fàcil (i curiosament s'ha constatat que cometen menys errors)





Les paraules que es treballen repetides vegades per arribar a automatitzar-ne la lectura segueixen un procés de dificultat ascendent:
- Es juga amb la velocitat en què es passa d'una pantalla a la següent (el temps d'exposició visual de la paraula). Menys velocitat permet una lectura fonològica, molta rapidesa exigeix lectura global.
- La dificultat intrínseca de la paraula (més curtes, més llargues, amb síl.labes trabades...)
(d'això en parlaré a l'entrada relacionada amb el treball de lectura per ruta fonològica)






 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada