PERQUÈ EL TREBALL DE LA RUTA GLOBAL?
El reconeixement de paraules en textos sense haver de recórrer a la descodificació grafema-fonema agilitza molt la lectura, permet augmentar la velocitat, i això incideix directament en la comprensió...
L'objectiu doncs és, que cada alumne, pugui automatitzar la lectura d'un nombre el màxim d'alt possible de paraules d'ús freqüent, és a dir, que sovint les trobarà en textos, i com més gran tingui l'arxiu de paraules de lectura automatitzada, més fluïda i comprensiva serà la lectura.
Per a aquest objectiu he vist emprar llistats de paraules que es van llegint periòdicament:
![]() |
un altre objectiu d'aquests llistats és integrar l'ortografia d'aquestes paraules |
Amb l'ordinador... sempre és un recus més motivador i més fàcil (i curiosament s'ha constatat que cometen menys errors)
Les paraules que es treballen repetides vegades per arribar a automatitzar-ne la lectura segueixen un procés de dificultat ascendent:
- Es juga amb la velocitat en què es passa d'una pantalla a la següent (el temps d'exposició visual de la paraula). Menys velocitat permet una lectura fonològica, molta rapidesa exigeix lectura global.
- La dificultat intrínseca de la paraula (més curtes, més llargues, amb síl.labes trabades...)
(d'això en parlaré a l'entrada relacionada amb el treball de lectura per ruta fonològica)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada