diumenge, 8 de novembre del 2015

LA DISLÈXIA

Trastorn que es caracteritza per una dificultat significativa i persistent en el reconeixement de paraules escrites (lectura lenta, insegura i poca comprensió o gens). Aquesta dificultat no és deguda a un baix nivell intel·lectual, cultural ni emocional...
Diu la Roseta Bonet que "Si es detecta a temps, podem evitar que el pacient no sigui etiquetat com a mandrós i distret, i també evitarem un deteriorament de la seva autoestima i les seves relacions, que es poden derivar cap a un nen inhibit i amb retraïment que intenta passar desapercebut  o bé a un nen disruptiu que busca l’atenció d’una altra manera".

Per això us presento un material que he conegut aquesta setmana:
Aquests protocols tenen com a objectiu poder observar i detectar precoçment els nens que presenten dificultats en l’aprenentatge de la llengua escrita de cara a poder intervenir-hi també al més aviat possible tant per redreçar l’aprenentatge com, si es tracta d’alumnes més grans, per oferir els suports necessaris per assegurar el seu progrés tant acadèmic com emocional.
El protocol va adreçat als mestres i professors perquè són els professionals que millor poden observar i detectar els problemes en l’aprenentatge, en general, i donar el suport de forma adequada en la llengua escrita.

I que "El tractament es dirigeix a corregir, mitjançant mètodes psicopedagògics específics, les alteracions perceptiu-motrius, verbals i de lecto-escriptura, treballant amb preferència les àrees més afectades."

Podeu visitar el seu blog aquí: 


A mi m'ha semblat molt interessant...

I això és el que anem fent a Lexis amb els alumnes que us vaig presentar la setmana passada... No us avorriré apuntant totes i cadascuna de les activitats que fem i amb quin nen o nena; m'agradaria més centrar-me en l'anàlisi i les repercusions de la dislèxia... (sembla que tenir tracte de tu a tu amb nens que la pateixen fa que deixi allò tant genèric del que havies sentit tocar algunes campanes... ara ja és una qüestió més personal, conec uns nens i nenes als qui estic agafant apreci i aquest tartorn els fa la guitza.
El meu repte per aquest pràcticum i el que ve: "Aprendre a ajudar als meus nous amics en la lluita contra aquest trastorn"

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada