La M és una nena que cursa 5è de primària, pateix dislèxia, però les seves capacitats cognitives són altes. Assisteix al centre Lexis des de setembre, però ja feia reeducació en un altre centre amb anterioritat.
En aquests darrers 4 mesos ha mostrat molt esperit de superació i els resultats del treball en eficàcia i velocitat lectora (que és el principal objectiu per a ella) han estat molt positius; ha augmentat significativament el nombre de paraules que és capaç de llegir per minut i la comprensió és molt bona.
La sessió que descriuré a continuació consta d'un seguit d'activitats, per a dur a terme al llarg dels 3/4 d'hora que dura la sessió; aquestes activitats les he seleccionat seguint el fil (tan pel que fa a tipus d'activitats com pel que fa a aspectes tractats) de les sessions que duu a terme amb ella la Montserrat.
Iniciaré la sessió amb la lectura de:
FRASES ENCADENADES
OBJECTIU: treballar
la lectura, l’entonació correcta de les frases i la velocitat lectora
Es parteix d’un dibuix i d’un seguit de 6 frases curtes, llargues,
interrogatives i exclamatives on es van repetint algunes paraules
facilitant-ne la seva lectura, la comprensió, la correcta pronúncia i
l’ortografia.
D’entrada, probaré de passar document (en pdf) a l’ordinador en mode "desplaçament automàtic"
(crec que la M té un nivell de competència lectora que li permetrà llegir a
aquesta velocitat) si és massa ràpid, passaré el document manualment al ritme
que es requereixi.
Frases encadenades from rosa odena capons
Per llegir amb fluïdesa és necessari que hi hagi el reconeixement automàtic i exacte de les paraules.
Per llegir amb fluïdesa és necessari que hi hagi el reconeixement automàtic i exacte de les paraules.
La següent activitat és per al treball de la memòria visual.
L'objectiu, a part del treball d'atenció que requereix, és fixar paraules (tan a nivell ortogràfic com perquè disposi de paraules conegudes que pugui llegir globalment millorant així la velocitat i en conseqüència l'eficàcia.
Les diferents paraules a memoritzar estan agrupades en diferents camps semàntics. Cadascun inclou un increment en el nombre de paraules, per tant, un increment de dificultat.
Memoritzar paraules from rosa odena capons
Les preguntes a les que ha de respondre obliguen a fer inferències sobre el text, per tant cal una bona comprensió per respondre-les:
EXEMPLE DE REGISTRE DE LECTURA:
En el cas de la reeducació, al treballar amb els alumnes individualment, els caps destinata al diferents alumnes poden servir per al mateix alumne en diferents lectures.
Aquests alumnes necessiten tenir automatitzades un bon nombre de paraules de vocabulari receptiu massiu. A una lectura més fluïda una millor comprensió.
La següent activitat està destinada a la comprensió lectora. Es tracta d'un text de nivell lèxic i sintàctic igual o inferior al de la M a partir del qual haurà de respondre a unes preguntes (pot rellegir el text les vegades que ho requereixi).
Alhora, la lectura del text, serà supervisada, fent incís en possibles termes desconeguts, termes que li suposin més dificultat lectora... l'objectiu d'aquesta lectura és contribuir a l'automatització del lèxic.
Les preguntes a les que ha de respondre obliguen a fer inferències sobre el text, per tant cal una bona comprensió per respondre-les:
EXEMPLE DE REGISTRE DE LECTURA:
En el cas de la reeducació, al treballar amb els alumnes individualment, els caps destinata al diferents alumnes poden servir per al mateix alumne en diferents lectures.
Registre lectura from rosa odena capons
Per al treball de l'expressió utilitzaré seqüències lògiques que la M haurà d'ordenar i descriure per escrit. A continuació analitzarem la descripció conjuntament:
Consciencia fonologica i sil.làbica from rosa odena capons
En principi tinc pensat per a ella la pàgina 2, la 1 la trobo massa fàcil per a la M; però si li ve de gust la pot fer, perquè no? és important que s'ho passi bé a les sessions de reeducació , no?
Hi haurà temps en 3/4 d'hora de tot això???
Em sembla que m'he passat!
Ja ho comentaré a l'entrada de la valoració de la sessió ;-)
En principi tinc pensat per a ella la pàgina 2, la 1 la trobo massa fàcil per a la M; però si li ve de gust la pot fer, perquè no? és important que s'ho passi bé a les sessions de reeducació , no?
Hi haurà temps en 3/4 d'hora de tot això???
Em sembla que m'he passat!
Ja ho comentaré a l'entrada de la valoració de la sessió ;-)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada