Ja porto unes quantes hores de pràctiques, de fet ja m'estic apropant al còmput d'hores del Pràcticum I, i tot i que no em considero en absolut experta en reeducacions de dislèxia, disposo d'un recull bastant extens d'activitats a partir de les quals es duu a terme aquesta tasca al centre Lexis...
La Montse, la meva tutora, m'ha proposat que em faci càrrec de dues sessions, una per a la P i una per a la M; es tracta de dues nenes, de tercer i cinquè de primària respectivament, que totes dues pateixen dislèxia.
Així que el meu proper repte és elaborar propostes per a aquestes dues sessions... i evidentment, posar-les en pràctica la setmana que ve, quan, després del pont, reanudi les meves pràctiques
QUÈ CAL QUE TINGUI EN COMPTE?
La diversitat és present en tots els aspectes de la vida i per tant en totes les situacions... Per més que les dues alumnes pateixin un mateix trastorn, de cap manera puc basar-me únicament amb aquest fet; hi ha, per començar, una diferència d'edat entre elles que pesa en les capacitats de l'una i de l'altra, però no és l'únic factor que intervé en les capacitats de les dues alumnes:
Ambdues, quan, amb anterioritat al moment actual, van començar a donar mostres d'una possible dislèxia, i es va iniciar la seva valoració diagnòstica, per determinar quin era el trastorn que paties (i si hi havia algun trastorn que expliqués la dificultat en l'aprenentatge de la lecto-escriptura se'ls van passar diferents proves... recordem: Cal parlar de dislèxia només quan es compleix la definició
senzilla: nen que no aprèn a llegir, amb intel·ligència
normal i cap altre problema que expliqui la dificultat.
Així que, a les dues, entre d'altres proves, se'ls va passar el WISC-IV. Aquest test, proporciona diverses puntuacions que descrien grans diferències entre la P i la M. Així podem afirmar que ni la capacitat d’anàlisi i síntesi visual, ni la capacitat per expressar les relacions entre dos conceptes, ni el pensament associatiu i la capacitat d’abstracció verbal, ni la memòria auditiva immediata, ni l’atenció i la resistència a la distracció, ni la capacitat per relacionar estímuls visuals, ni la rapidesa i destresa visuomotora, ni la capacitat d’aprenentatge associatiu, ni el nivell d’educació, ni la capacitat d’aprenentatge, ni l’ambient en el qual es
desenvolupen, ni la rapidesa i precisió perceptiva, ni la velocitat per
processar informació visual simple, ni l’habilitat per fer inferències
de conceptes o termes verbals, concrets o abstractes, dels quals se'ls
donin diverses característiques... per més que les dues estan dins de la normalitat, són el mateixos entre elles. Això les situa en moments diferents de l'aprenentatge i/o de la reeducació (cal assenyalar que la P es troba en una inferioritat de condicions evident respecte la M) , en els quals m'he de situar (ZDP, Vigotsky) si pretenc que l'aprenentatge d'ambdues sigui significatiu...
Ja us aniré informant de les activitats que prepari, i dels resultats de la posada en pràctica ;-)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada